7 клас

16-20.03.2020 р.
7 клас (Г,Д)
Історія України
Тема: Монгольська навала на українські землі
Опрацювати параграф 16
Запитання і завдання
Опрацювати документ ст.157, розглянути схему "Походи Чингісхана (1215-1223 рр.) ст. 156, "навала Хана Батия на східну та Центральну Європу (1237-1242 ) ст.159
Виписати та пояснити терміни: "Золота Орда", "баскак", "ярлик".
ст. 162-164 дати відповіді на питання (усно)
Історичний диктант (письмово)
1. Войовничі племена, які прийшли з азійських степів на українські землі в XIII ст.,— це ...
2. Правителі монголо-татарських племен мали титул ...
3. Могутній правитель монголо-татар, перший великий хан це ...
4. Перша зустріч русичів із монголо-татарами відбулася ... 
5. Онук Чинґісхана, який розорив багато руських міст,— це ...
6. Держава, яка виникла внаслідок завойовницьких поході хана Батия,— це ...
7.Обороною Києва керував ...
8. Збирачі данини на українських землях — це ... 
9. Документ на право управління підвладними землями, який видавали татари руським князям, — це. 
10.Волинь та Галичину об'єднав в одне князівство князь:
А)Ярослав Осмомисл;                       в) Данило Галицький
Б) Роман Мстиславович   г) Володимир Ярославович
11.В якому році було об'єднане  Галицько-Волинське  князівство?
А) 1238р. Б)1199р. В)1170р. Г)1264р.
12.Коли відбулося остаточне утвердження Данила Романовича в Галичі?

А) 1214р.   Б) 1218р. В) 1238р.

17 березня
7 клас (А,Б,В)
Всесвітня історія
РОЗДІЛ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ В XXV СТ.
Тема 1-2. Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у Чехії.Велике князівство Литовське за правління Ольгерда ( Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ.
 

1. Опрацювати параграф 16
2.Запитання і завдання на с. 177 № 1-5, 11,13,14 (усно), №12 (у зошиті).
3. Виписати та пояснити терміни: Гусити, гуситські війни, таборити, чашники, комітати, ішпани, магнати, шляхта, унія, Кревська унія.

№12 (приклад таблиці для виконання завдання у зошиті)
Критерії для порівняння
Чеське королівство
Угорське королівство
 Польське королівство
Велике князівство Литовське
Час виникнення





Місце розташування




Правителі





Важливі події








20 березня
"Завдання для допитливих"
* Підготувати питання-загадки про історичних діячів держав центральної та східної Європи.
Будь ласка, відповідь в коментарях (вкажіть своє прізвище).


Історія України (Г,Д)
Тема: Король Данило - Будідвничий Галицько-Волинської держави
Опрацювати параграф 17
Запитання і завдання
Скласти історичний портрет князя Данила Галицького
Дати відповіді на питання до параграфу усно

     Пам’ятка для характеристики історичного діяча 
1.       Встановіть, коли та в якій країні правив історичний діяч. Укажіть історичні умови, на тлі яких він розгортав свою діяльність.
2.       Опишіть його зовнішність, характер. Що, на вашу думку, вплинуло на формування його особистості? Які його вчинки варто наслідувати, а які ви не схвалюєте?
3.       Інтереси якої суспільної верстви він виражав?
4.       Назвіть основні наслідки його діяльності.
5.       Дайте оцінку його діяльності. Як ви ставитеся до засобів, якими він прагнув досягти мети? 
Якщо є час можна розказати одну з легенд про князя Данила.


Додаткова інформація
 Робота із джерелом. 
Восени 1245 року вибрався Данило в гості до хана Батия. По дорозі заїхав у Київ, далі до Переяславля. На початку січня 1246 року він прибув до Батия на Волгу. Данила лякали чутки, що монголи змусять його, християнина, кланятися кущу, вогню і мертвим пращурам. Тут його зустрів прислужник князя Ярослава Всеволодовича Сонгур і сказав: «Брат твій Ярослав кланявся кущу і тобі кланятися», на що відповів розсерджений Данило: «Диявол говорить із уст ваших. Бог запре уста твої і не буде почуто слово твоє». В цей час Данила покликав Батий. Князь був втішений, що його не примушували робити нічого такого, що скидалося б на служіння ідолам. Батий звернувся до нього: «Даниле! Чому ти єси давно не прийшов? Але якщо нині ти прийшов єси, то й се добре. Чи п’єш ти чорне молоко, наше пиття, кобилячий кумис? Данило відповів: «Досі я не пив. А нині ти велиш – п’ю». Батий сказав: «Ти вже наш таки татарин. Пий наше пиття!».
     Гостював Данило у Батия двадцять п’ять днів і отримав дозвіл управляти галицько-волинськими землями.
Запитання. Як називається документ , що видавали монголо-татари і  надавав дозвіл управляти територіями?
 Рідні і близькі раділи, що Данило повернувся живий і здоровий від Батия, але журилися з його приниження.
Запитання . Як ви думаєте, така поведінка Данила  - вияв мудрості чи боягузтва? 


Історія України для 7-Г та 7-Д класу
Тема: Культура Галицько-Волинської держави у  ХІІІ - першій половині ХІV ст.
Опрацювати параграф 18, заповнити таблицю (письмово)
Галузь культури                      Основні досягнення 
Освіта 

Література і літописання

Архітектура

Мистецтво

Додаткова інформація :
Особливості розвитку культури Галицько-Волинської держави:
1. Збереження культурних традицій Русі-України і водночас створення власної самобутньої та оригінальної культури;
2.Поєднання двох впливів: західноєвропейського та візантійського;
 3. Вплив церкви, яка зберігала основні культурні традиції; →
4. Формування української національної культури; →
5. Міжусобиці та війни вплинули на архітектуру.

Письмові відповіді надсилати в мій телеграм по номеру телефону 0673961649 Інна Михайлівна

30.03-03.04.2020 р.

7 клас (А,Б,В)
Всесвітня історія
РОЗДІЛ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ В X – XV СТ.


31.03.2020 р.
Тема. Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського XIV – на початку XVІ ст. 
1. Опрацювати параграф 17
2. Запитання і завдання на с. 192 № 1-8 у зошиті.
Цікаві схеми-презентації:

https://docs.google.com/presentation/d/1LDCUtxdhjwbCMcBpMuflVuf7JYVmSr5-2e2ltVmG_AQ/edit?usp=sharing

https://docs.google.com/presentation/d/1yyFykyiuqhrzAYqiypH-0VJNbrgaksJre_8qt_nD074/edit?usp=sharing

01.04.2020 р
Історія України  для 7-г та 7-Д класів
Тема: Узагальнення знань за темою "Короолівство Руське (Галицько-Волинська держава)
Виконати тестові завдання за посиланням
 https://test.izno.com.ua/galitsko-volinska-derzhava-mongolska-navala/

Відповіді надсилати на електронну адресу scobeeva1975@gmail.com  або в телеграм

7-Г та 7-Д класи також далі переходимо до всесвітньої історії

РОЗДІЛ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ В X – XV СТ.
1. Опрацювати параграф 16
Запитання і завдання на с. 177 № 1-5, 11,13,14 (усно), №12 (у зошиті).
Виписати та пояснити терміни: Гусити, гуситські війни, таборити, чашники, комітати, ішпани, магнати, шляхта, унія, Кревська унія.

№12 (приклад таблиці для виконання завдання у зошиті)
Критерії для порівняння
Чеське королівство
Угорське королівство
 Польське королівство
Велике князівство Литовське
Час виникнення





Місце розташування




Правителі





Важливі події








"Завдання для допитливих"
2.* Підготувати питання-загадки про історичних діячів держав центральної та східної Європи.
Будь ласка, відповідь в коментарях (вкажіть своє прізвище).

Тема. Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського XIV – на початку XVІ ст. 
1. Опрацювати параграф 17
Запитання і завдання на с. 192 № 1-8 у зошиті.
Цікаві схеми-презентації:

https://docs.google.com/presentation/d/1LDCUtxdhjwbCMcBpMuflVuf7JYVmSr5-2e2ltVmG_AQ/edit?usp=sharing

https://docs.google.com/presentation/d/1yyFykyiuqhrzAYqiypH-0VJNbrgaksJre_8qt_nD074/edit?usp=sharing

Увага!!!
Дивіться уроки історії. Канал zik.
Понеділок 2-й урок Історія України.
Четвер -  всесвітня історія.
Теми можуть не співпадати з нашими, але я думаю це буде корисно. Прошу ділитися враженнями в коментарях.

3 квітня
Тема. Утворення Османської імперії. (для всіх 7 класів)
Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії.


Близько 1000 року в Європі з’явилися нові племена - турки-сельджуки. Вони захопили Середню Азію, Персію, Сирію, Ірак. Потім вирушили на Візантію. Свої володіння у Малій Азії вони назвали Римом (учені називають їх Сельджукський султанат).
У 1243 році султанат розпався на окремі князівства, одне з яких й очолив Осман.

Збройні сили імперії Османа перевищували армії європейських країн.
Що дозволило туркам-османам завоювати значні території?
1) Основне заняття турецьких феодалів - війна.
2)
Численна армія, відмінна кіннота, артилерія.
3)
Іслам проголошував війну проти невірних священним обов’язком мусульман.
4)
Усобиці у Візантії та в Європі.

 Завдання: Опрацювати параграф 18, виписати та вивчити поняття:«турки-османи», «Османська імперія», «султан», «халіф», «диван», «яничари», "сипахи".
 Запитання і завдання на с. 200 № 1-6 (усно) .
Додатково: Як ви думаєте, чому саме яничари вважалися найбільш безжальними воїнами?

Практична робота: внести в СХТ відомості про утворення Османської імперії, падіння Константинополя; створити схему „Напрямки завойовницьких походів турків-османів”.
Схема „Завоювання османської імперії ХІV – ХVІ ст.”
Османська імперія
                                                                                                                    
                    Європа                               Азія                                               Африка
          _______________              ___________________                   ______________________
             

(допишіть у схему назви завойованих країн та відомі битви)

06-10.04.2020 р.
6 квітня
Доброго дня!
Чекаю вражень від телеуроку. Це було корисно повторити питання Галицько-Волинської держави. Повчитися складати історичний портрет. 
Цікаво, чи всі звернули увагу чому поняття "хрестоносці" пов'язане з цією темою? Про що ви вже знали з наших уроків?

Для 7-А,Б,В.
Відповіді та запитання можна надсилати особисто на e-mail: svin59@gmail.com  або на Viber 0930910591 (Сичова В.О.)
  Учні 7-Г та 7-Д класів відповіді на запитання надсилають на електронну адресу scobeeva1975@gmail.com або в телеграм на номерм 0673961649 (Інна Михайлівна)

7 квітня
Будь ласка, для перевірки ваших знань за РОЗДІЛОМ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ В X – XV СТ. перейдіть за посиланням

https://forms.gle/tFr5HauFpD2cMBP66

8 квітня
Дивіться уроки історії. Канал zik.
Понеділок 2-й урок Історія України.
Четвер -  всесвітня історія.

Теми можуть не співпадати з нашими, але я думаю це буде корисно. Прошу ділитися враженнями в коментарях.

14 квітня
Доброго дня!
Для всіх 7-х класів. Ми закінчили опрацювання
РОЗДІЛУ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ В X – XV СТ.
Для тематичного оцінювання необхідно 3 оцінки:

1. Заповнена таблиця №12 (приклад таблиці для виконання завдання у зошиті)
за параграфом 16
Критерії для порівняння
Чеське королівство
Угорське королівство
 Польське королівство
Велике князівство Литовське
Час виникнення





Місце розташування




Правителі





Важливі події








Виписати та пояснити терміни: Гусити, гуситські війни, таборити, чашники, комітати, ішпани, магнати, шляхта, унія, Кревська унія.

2. Запитання і завдання на с. 192 № 1-8 у зошиті за параграфом 17
    За параграфом 18 виписати та вивчити поняття:«турки-османи», «Османська імперія», «султан», «халіф», «диван», «яничари», "сипахи"
та створити схему 

Схема „Завоювання османської імперії ХІV – ХVІ ст.”
Османська імперія
                                                                                                                     
                    Європа                               Азія                                               Африка
          _______________              ___________________                   ______________________
             

(допишіть у схему назви завойованих країн та відомі битви)

Відповіді та запитання надсилати 
  Учні 7-А,Б,В. на e-mail: svin59@gmail.com  або на Viber 0930910591 (Сичова В.О.)

 Учні 7-Г та 7-Д класів відповіді на запитання надсилають на електронну адресу scobeeva1975@gmail.com або в телеграм на номерм 0673961649 (Інна Михайлівна)

3. Пройти тест за посиланням https://forms.gle/tFr5HauFpD2cMBP66
    Свій результат ви побачити автоматично, поділіть на 2. Це й буде ваша оцінка.


Наступний розділ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
Дивіться уроки історії. 
Четвер 16 квітня о 10.30 Канал zik.
Тема співпадає. Будь ласка, попрацюйте на відеоуроці.
Тема уроку. Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. 
 Виконати завдання за §15:
1.  Письмово питання № 1-6, 14 на с. 155
2. Усно № 9 (див. с. 16), 12,15.
Презентація Архітектура та мистецтво середньовіччя

https://drive.google.com/file/d/1jjNyg2e1PR-9Lhrc1E07b6BTyHWEZaA0/view?usp=sharing 

30764@ukr.net -невідомий. Кому оцінка за тести?

21-24 квітня.
До кінця тижня підводимо підсумки з всесвітньої історії. З наступного понеділка - остання тема з історії України.
Для оцінки за ІІ семестр з всесвітньої історії - 2 тематичних. За розділ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ В X – XV СТ. (завдання дивіться вище) та за розділ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ.


Тема уроку. Практичне заняття.  «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи».
Підготувати ілюстровану уявну екскурсію.  На ваш вибір, на вашу фантазію: презентація, рекламний проект, комікс, ваш варіант.



Урок тематичного оцінювання за розділом 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ 
1. Виконати завдання за §15:  № 1-6, 14 на с. 155 (в зошиті)
2. Обговорення творчих завдань.
За вашим бажанням буду публіковати роботи на блозі. Можна розміщувати в коментарях. Не забувайте підписувати свої роботи.
Успіхів.

Приклад роботи. Миколайчук Віка. 7-Б


Це не зразок, а приклад. Можна ваши варіанти. Більше джерел. Вікіпедію не використовуємо.

Приклад оформлення списку використаних джерел
Список використаних джерел
Література:
1. Смолій В. А. Історія України: Підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / В. А. Смолій, В. С. Степанков. – К.: Генеза, 2007. – 224 с.
2. Свідерський Ю. Ю. Історія України: Підруч. для 7 кл. / Ю. Ю. Свідерський, Т. В. Ладиченко, Н. Ю. Романишин. – К.: Грамота, 2007. – 272 с.
3. Гісем О. В. Історія України. 6-9 кл.: шкільні таблиці / О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. – Х.: Ранок, 2013. – 176 с.

Інтернет-ресурси:
Рекламний проект Жиліна Ярослава, 7-Б







https://youtu.be/7Lzi2WNm3TY - Осадчук Тарас 7-А
https://drive.google.com/open?id=1Kz6_u6etIlyUdrFPr6Ph0sYer3KfCYNx

Приклад роботи на вищу оцінку.Обрана одна країна. Є пояснення з якою метою підготовлена презентація. Ссилки по джерелам працюют.
Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи
Робота Кириченко Аніти 7-А

https://drive.google.com/open?id=1rqA-0Udt3ZqCA606lLmeqo7snssOj5_A


27-30 квітня
Доброго дня.
Ми переходимо до вивчення останньої теми з історії України "РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО"  (до 15.05)
Розуміння питань цієї теми дуже важливо. Це час входження українських земель до складу різних держав. 
Спочатку прочитайте на с. 181 на що треба звертати увагу при опануванні навчального матеріалу. 

Тема уроку. Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав.


 Домашне завдання:
1. Опрацювати § 20-21
2.  Скласти конспект параграфа. 
Опрацьовуйте уважно параграфи, робіть конспекти. 15 травня один день буде тестування. Тести будут змінюватись и буде встановлено час на одне питання.

Додаткова інформація
Словник іншомовник слів

ІНКОРПОРАЦІЯ
інкорпорація; ж.
(лат.)
1. Уключення до свого складу чогось; приєднання.
2. лінгв. Спосіб синтаксичного зв'язку між словами у реченні, при якому головний член словосполуки зливається з підрядними членами у фонетико-морфологічний комплекс, аналогічний слову.
3. юр. Зібрання в єдине ціле законів та інших правових актів, виданих у різний час, без зміни їх змісту.


Основні етапи приєднання руських земель до складу Великого князівства Литовського
Князі
Приєднання земель
Гедимін (1316—1341 рр.)
— Початок наступу на південно-руські (українські) землі; територіальні претензії на цю територію Польщі
Любарт (1340—1385 рр.)
— Приєднання Волині та Галичини за допомогою родинних зв’язків (Любарт був одружений із дочкою галицько-волинського князя Юрія II Болеслава; після смерті останнього бояри обрали Любарта князем Галицько-Волинської держави).
— Володіння Волинською, Холмською і Белзькою землями.
— Боротьба в союзі з великим князем литовським Кейстутом (у 1353, 1366 і 1376—1378 рр.) за землі Галицько-Волинського князівства з Польщею й Угорщиною
Ольгерд Гедимінович (1345—1377 рр.)
— Приєднання Чернігівщини, Київщини, Переяславщини, Поділля в результаті розгрому монголів у битві на річці Сині Води (1362 р.).
— Відвоювання внаслідок боротьби з Польщею Берестейського, Володимирського і Луцького уділів
Володимир Ольгердович (1363—1364 рр.)
— Удільний князь київський; був фактично незалежним правителем.
— Розвиток економіки та підвищення ролі Києва; опікування розвитком ремесла і торгівлі.
— Розширення кордонів Київського князівства шляхом приєднання Переяславщини та деяких чернігово-сіверських волостей.
— Карбування власної монети.
— Прагнення повернути Києву роль загальноруської церковної столиці; підтримка православної церкви та руських звичаїв.
— Організація походів проти монголів, витіснення їх до Чорного та Азовського морів

Політика литовських князів щодо українських земель
— Фактична відсутність опору українських князів наступу Литви (через прагнення звільнитися від монгольського гноблення).
— Офіційна назва держави — Велике князівство Литовське, Руське і Жемантійське.
— Основне правило литовських правителів: «Ми старого не руйнуємо, а нового не вводимо».
— Запозичення з Русі принципу володарювання (право на нього визнавалося лише за одним князівським родом, представники якого підкорялися старшому в роду).
— Відновлення Ольгердом удільного устрою (проте на чолі князівств були поставлені представники литовської династії — сини та племінники Ольгерда).
— Перебування удільних князів у васальній залежності від великого князя (удільні князі сплачували щорічну данину та надавали збройну допомогу великому литовському князю).
— Одна із офіційних мов — давньоруська.
— Збереження правових традицій часів «Руської правди».
— Збереження панівного становища православної церкви.
— Вагомий вплив на розвиток Литви руської культури.
— Поєднання литовців та українців династичними шлюбами.

Утвердження польської влади в Галичині та на Західному Поділлі

Дата
Подія
1340 р.
Початок агресії польського короля Казимира III проти Галицько-Волинського князівства. Казимир III попередньо уклав у 1339 р. союз з угорським королем Людовіком І, але зазнав поразки
1340—1349 рр.
Боротьба бояр на чолі з Дмитрієм Дедьком за незалежність Галицько-Волинської держави
1349—1366 рр.
Війни зі змінним успіхом між Любартом та союзними військами Польщі й Угорщини за територію Галичини, результатом яких став остаточний поділ Галицько-Волинського князівства: Волинь відійшла Литві, а в Галичині посів угорський ставленик
1387 р.
Завоювання Галичини Польщею; певні поступки поляків — визнання права власності на землі за боярами, які не чинили опору, у тому числі й руськими; поділ загарбаної території на землі (округи): Галицьку, Львівську, Перемишльську, Сяноцьку, Холмську і Белзьку на чолі з королівськими намісниками-старостами
1432 р.
Передання Західного Поділля Польщі Сигізмундом із метою здобуття її підтримки
1434 р.
Остаточне скасування польським королем Владиславом II Ягайлом будь-яких автономних прав галицьких земель; об’єднання Галицької, Львівської, Перемишльської і Сяноцької земель у Руське воєводство з адміністративним центром у Львові; поширення на нього польського права, суду, адміністрації. Створення на території Західного Поділля Подільського воєводства

Приєднання Чернігівської і Сіверської земель до Московської держави
— Зміцнення від середини XIV ст. позицій Московського князівства, володарі якого від 80-х рр. XV ст. намагаються поширити свою владу на всі землі колишньої Київської держави (владу на українські та білоруські землі московський уряд намагається поширити під гаслом захисту православного населення Литви від релігійних утисків).
— Виникнення практики «від’їздів» до Москви окремих білоруських та українських князівств у зв’язку з ліквідацією удільних князівств.
— Перехід на початку 1500 р. «під государеву руку» князів, яким належала більшість чернігівських і сіверських земель.
— Визнання литовським урядом у 1503 р. після невдач у війні з Московським князівством входження до нього Чернігово-Стародубського й Новгород-Сіверського князівств.
— Підтвердження Литвою в 1508 р. відмови від земель Чернігівщини й Сіверщини; утвердження на них соціально-політичного устрою, притаманного Московській державі.

Закарпаття у складі Угорщини
— Завоювання Закарпаття угорцями в другій половині XI ст.
— Повстання в Закарпатті проти угорського короля в 1315 р.; повстанці зазнали поразки.
— Поділ українських земель на територіально-адміністративні одиниці — комітати (жупи) на чолі з королівськими намісниками — ішпанами (жупанами).
— Заселення Закарпаття в ХIII—XV ст. мадярами, волохами, німцями, словаками; витіснення українців у гірські необжиті райони.
— Процес асиміляції руського населення, витіснення його в гірські необжиті райони.
— Позбавлення українців політичних прав і свобод, утиски з боку іноземних володарів.
— Зростання податків, запровадження панщини.
— Помітний внесок в історію краю останнього подільського князя Федора Коріатовича, який захищав національно-релігійні інтереси місцевого руського населення.
— Припинення незалежного існування Угорщини внаслідок поразки в битві з турецькою армією; перехід західної частини Закарпаття (Пряшівщини та Ужгородщини) до складу Австрії, а східної — до Трансильванії.

Входження Буковини до складу Молдавії
— Перебування Буковини від XIІ ст. у складі Галицько-Волинського князівства.
— У першій половині XIV ст. північна частина Буковини потрапляє під управління Золотої Орди, а від середини XIV ст. — до складу Угорщини.
— 1359 р. — заснування самостійного Молдавського князівства, до складу якого потрапляє й Північна Буковина, яка наприкінці XIV — у першій половині XV ст. називалася Шипинською землею; створення сприятливих умов для колонізації Буковини волохами.
— 1457 р. — утворення на території Буковини Чернівецької й Хотинської волостей на чолі з уставичними старостами.
— Активна участь селян у повстаннях (1490 р. — повстання під проводом Мухи, 1491 р. — повстання під проводом Андрія Борулі).
— 1498 р. — приєднання Молдавією частини Галицького Покуття.
— 1514 р. — визнання васальної залежності Молдавії від турецького султана; створення на землях Буковини Хотинської райї.

4-8 травня
Тема уроку. Держава Феодоро в Криму. Утворення Кримського ханства. 
Домашне завдання:
1. Опрацювати § 22.
2. Поясніть виділені слова на с. 198 наприкінці параграфа.
3. Виконати письмово завдання № 1-4 на с. 198.

Перед тим як переходити до вивчення нової теми перевірти свої знання за тестами. Ще раз передивіться додаткову інформацію вище. 
Тестові завдання  «РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ»
1. Хто такий Ольгерд?
2. У якому році та в якій битві Ольгерд «переміг трьох царьків татарських з ордами їх»?
3. Які українські землі увійшли до складу Литовського князівства за часів правління Ольгерда? (Виберіть три правильні відповіді.)
1.      Волинь
2.      Галичина
3.      Київщина
4.      Чернігово-Сіверщина
5.      Слобожанщина
6.      Поділля
4. Хто з литовських князів особливо сприяв відновленню могутності Києва в середині XIV ст.?
5. Який удільний князь сприяв активному розвитку Подільської землі?
6. Визначте, про яку територію йдеться.
Ця українська земля отримала свою назву від численних букових лісів. Нині її північна частина входить до складу України, але тривалий час вона була частиною Угорщини, Трансильванії, Молдавії, Туреччини.
7. Визначте, які з перелічених тверджень стосуються приєднання українських земель до Литви, а які — приєднання українських земель до Польщі.
1.   мирне приєднання більшості земель
2.   військовий напад на Львів у 1340 р. після смерті князя Юрія II Болеслава
3.   спільний похід на Галичину з угорським королем
4.   правління в галицьких землях Владислава Опольського
5.   приєднання Київщини, Новгород-Сіверщини, Поділля
6.   організація походів проти ординців
8. Про яку землю йдеться?
Любарт зберіг для неї виняткове становище, не схоже на Велике князівство Литовське. Тут Любарт опікувався розвитком ремесел, торгівлі, будував церкви. Ця земля залишалася українською.
9. Установіть відповідність між історичними постатями та їхніми характеристиками.
1.      Ольгерд
2.      Свидригайло
3.      Ягайло
4.      Вітовт
А  великий князь литовський, який очолив боротьбу проти Польщі шляхом організації повстання й зазнав поразки в битві під Вількомиром
Б   великий князь литовський, який згідно з Кревською унією став польським королем
В   великий князь литовський, який домігся незалежності Великого князівства Литовського до своєї смерті, зазнав поразки в битві на Ворсклі від монголів, брав участь у переможній Грюнвальдській битві
Г   засновник Великого князівства Литовського
Д   великий князь литовський, із яким пов’язано приєднання до Великого князівства Литовського більшості українських земель та перемога над монголами в битві на Синіх Водах
10. Укажіть причини порівняно легкого захоплення Литвою руських земель. (Виберіть три правильні відповіді.)
1.       Литва не нав’язувала свою культуру і релігію, а навпаки, переймала руські звичаї
2.       Литва просувалася за військової допомоги Польщі
3.       Литва виступила захисником руських земель від монголів
4.       руське населення не могло самостійно навести лад у державі
5.       литовські володарі дотримувалися правила: «Ми старого не руйнуємо, а нового не вводимо»
6.       спільна релігія, єдина мова
11.Установіть відповідність між державами та українськими землями, якими вони володіли в XIV—XV ст.
1.    Велике князівство Литовське
2.    Польське королівство
3.    Молдавське князівство
4.    Угорщина
А  Закарпаття
Б   Буковина
В   Галичина, Західне Поділля, Холмщина
Г   Чернігово-Сіверщина
Д   Волинь, Підляшшя, Київщина, Східне Поділля
12. Закінчіть речення.
Шипинська земля — це назва ….


Додаткова інформація за темою "Держава Феодоро в Криму. Утворення Кримського ханства". 



Утворення Кримського ханства

Дата
Подія
Середина ХIII ст.
Входження причорноморських степів до складу Золотої Орди, поширення на їхніх жителів назви «татари»
Середина XIV ст.
Заснування Хаджі-Гіреєм на Кримському півострові Кримського улусу; початок розпаду Золотої Орди
1449 р.
Відокремлення кримських татар від Золотої Орди й утворення ними власної держави — Кримського ханства
1475 р.
Визнання Кримським ханством васальної залежності від Османської імперії
1478 р.
Відрядження для управління Кримським улусом Менглі-Гірея (сина Хаджі-Гірея)
1502 р.
Отримання Менглі-Гіреєм титулу хана й перетворення Кримського улусу на ханат



Татарські походи на українські землі

Дата
Подія
1471 р.
Перший великий напад кримських татар на українські землі
1482 р.
Розгром кримськими татарами Києва
1487 р.
Вторгнення татар у Східне Поділля (татари були розбиті військом руських князів та польського королевича поблизу Копистирина)
1489 р.
Спустошення Київщини, напад на Волинь
1498 р.
Напад на Галичину турків
1500 р.
Спустошення синами Менглі-Гірея Брацлавщини, Волині, Берестейщини, Галичини, Люблінщини й Сандомирщини



Наслідки утворення Кримського ханства
— Важливе значення для формування кримськотатарського народу.
— Неспроможність Литви та Польщі організувати захист своїх кордонів, перш за все українських земель.
— Спустошення та грабування українських земель (від 1450 до 1556 р. — близько 86 вторгнень татар в Україну).
— Захоплення ясиру (бранців, полонених); грабунок майна.
— Знелюднення українських поселень.

— Гальмування розвитку економіки та культури українських земель.


Тема уроку. Суспільне і господарське життя на теренах України в XІV–XV ст.
Очікувані результати:
Учень/учениця:
•    пояснює та застосовує поняття: «українська шляхта», «магнат», «кріпацтво», «гетьман», «господар», «магдебурзьке право»;
•    розповідає про особливості розвитку міст і магдебурзького права на українських землях та про культурні досягнення;
•    характеризує суспільно-політичне становище українських земель у складі різних держав, роль суспільних верств і станових груп у житті тогочасного суспільства, ступінь розвитку господарства й торгівлі;
•    висловлює ставлення до діяльності Костянтина Острозького.

План вивчення нового матеріалу
1.   Суспільне і церковне життя.
2.   Зміни в сільському господарстві та становищі селян.
3.   Зміни в міському житті.

Домашне завдання:
1. Опрацювати § 23-24

Додаткова інформація
1


Становище православної церкви та духовенства
— Ліквідація Галицької митрополії наприкінці XV ст. на вимогу Москви.
— 1485 р. — поділ Київської митрополії на дві частини із центрами в Києві та Москві.
— Поширення впливу католицької церкви на українські землі; заснування католицьких єпископств у Перемишлі, Галичі, Холмі, Володимирі й Кам’янці-Подільському.
— Ускладнення становища православної церкви та її духовенства, утиски православних віруючих.
— Негативні зміни всередині православної церкви (падіння авторитету духовенства, зниження його освітнього та культурного рівня).

2. 

Перехід до фільваркового господарства

План
характеристики
Характеристика
Визначення поняття
Фільварок — багатогалузеве господарство, що ґрунтується на праці кріпосних селян та орієнтоване на ринок
Причини переходу до фільваркового господарства
— Зростання потреби феодалів у грошах.
— Збільшення попиту на сільськогосподарську продукцію (перш за все на хліб)
Відмінності фільварків від типових маєтків шляхтичів
— Велика кількість орної землі.
— Виробництво частини продукції на продаж.
— Розвиток багатогалузевого господарства (крім землеробства в ньому розвивалися скотарство, рибальство, винокуріння, пивоваріння, млинарство та інші галузі)
Наслідки розвитку фільваркового господарства
— Зростання кількості фільварків на українських землях.
— Збільшення сільськогосподарського виробництва загалом.
— Збільшення залежності селян (закріпачення селян, збільшення панщини тощо)

3. Система самоврядування за магдебурзьким правом

Схема міського населення, підручник с. 211

Опрацюйте схеми, матеріал параграфа та перевірте себе
Закріплення вивченого матеріалу
Тестові завдання
1.   Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями.
1    князі
2    пани
3    зем’яни
4    панцирні бояри
А   військові люди, що отримували землю за несення збройної служби в землевласника
Б   дрібна служила шляхта, яка, розорившись, втратила землю
В   титулована знать, нащадки удільних князів
Г   шляхта, що отримала право успадкування земель, наданих за військову службу; несли особисту військову службу
Д   заможна шляхта давнього роду з власним землеволодінням
2.   Установіть відповідність між визначеннями та поняттями.
1    адміністративний орган, суд у цивільних справах
2    посадова особа, що керувала діяльністю ради
3    орган міського самоврядування
4    кримінальний суд
А   магістрат
Б   рада
В   лава
Г   бурмістр
Д   війт

Незакінчені речення
Закінчіть речення.
1.   Нащадок боярського роду, володар власної землі — це …          .
2.   Український князь — переможець у битві під Оршею — це …                                       .
3.   Християнська релігія, що зазнавала утисків у Литві, а особливо в Польщі, — це …             .  
4.   Привілейований стан у Великому князівстві Литовському та Польщі — це …                    .
5.   У середині XV ст. Київська митрополія розділилася на Київську та …                     .
6.   Селяни, які сплачували данину (грошима або продуктами чи сировиною) за користування землею та угіддями, — це …                   .
7.   Селян, що мали відпрацьовувати панщину зі своїм «тяглом» (худобою та реманентом), називали …                 .
8.   Селяни, що водночас і займалися господарством, і несли військову службу, — це …          .
9.   Заповніть пропуски в тексті, обравши правильні відповіді з варіантів, зазначених у дужках.
Селяни були … (найчисленнішою, найменшою) верствою населення і в Литві, і в Польщі. Вони об’єднувалися в … (цехи, общини, гільдії), які спільно володіли та користувалися пасовищами, лісами та іншими угіддями. Село поділялося на … (копи, дворища, дими), які об’єднували по кілька господарств окремих сімей. Для розв’язання суперечливих питань селяни користувалися … (копним судом, феодальним судом, арбітражем), який … (призначався феодалом, призначався священиком, обирався селянами).
10.   Виправте історичні помилки в тексті.

У XIV ст. (           ) відбулося закріпачення українського селянства. У цей час поширюється велике землеволодіння, яке називають копним (              ). Щоб розширити свої володіння, землевласники відбирали церковні й монастирські землі (                      ). Більшість великих господарств були фільварковими, тобто вони купували в Західній Європі сировину та переробляли її (                      ).


8 травня

Друга світова війна стала найбільш кривавою і жорстокою в історії людства (загинуло від 50 до 85 мільйонів людей). Україна вшановує пам’ять кожного, хто боровся з нацизмом, а також інших жертв війни.

https://youtu.be/FPBQQfLgHJM

12-15 травня

Тема уроку. Пам’ятки середньовічної культури XІV–XV ст.  Юрій Дрогобич. 
Очікувані результати:
Учень/учениця:
•    пояснює та застосовує поняття: «культура», «гуманізм», «іконостас»;
•    визначає особливості розвитку української культури в зазначений період;
•    розпізнає та описує пам’ятки архітектури й образотворчого мистецтва;
•    наводить приклади полікультурності українського суспільства;
•    розповідає про культурні досягнення;

•    висловлює ставлення до діяльності Юрія Дрогобича.
Поняття: культура, гуманізм, іконостас, книжкова мініатюра, дяки, латинські (кафедральні) школи, майдан, замки-фортеці, містобудування, архітектура, малярство.
Персоналії: Юрій Котермак (Дрогобич), Швайпольт Фіоль, Спиридоній.
Дати: 1483 р. — поява першої друкованої книжки — астрологічного календаря Юрія Котермака, 1491 р. — видання Ш. Фіолем перших книг церковнослов’янського письма.
Домашне завдання:
1. Опрацювати § 25.
2. Повторити § 20-24, с. 181 .

Тема уроку. Узагальнення за розділом 5 " РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ". 
15 травня пройти тести за посиланням з 10.00 - 15.00

https://forms.gle/pSBzgVMWabYL4h7Y8

Домашне завдання:
Опрацювати с.230, 250-251.


18-22 травня
Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД 
Тема уроку. Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. 

Переглянути презентацію за посиланням 
https://drive.google.com/open?id=1rwttkG0m3lJfmLon1hcJZHeCljTOJMIG   
Домашне завдання:
Опрацювати § 19.  

Тема уроку.  Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури.

Переглянути презентацію за посиланням
https://drive.google.com/open?id=1OI3l9h132pNBapg-skyWbGUwcBfXW6Dt


Домашне завдання:
Опрацювати § 20.  

25-29 травня
Тема уроку. Практичне заняття.  Уявна екскурсія до середньовічних пам’яток культури Китаю та Індії.
Завдання: підготувати вікторину про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору.
Роботи надсилати до 27 травня

Учні 7-А,Б,В класів на e-mail: svin59@gmail.com  або на Viber 0930910591 (Сичова В.О.)
  Учні 7-Г та 7-Д класів  на електронну адресу scobeeva1975@gmail.com або в телеграм за номером 0673961649 (Інна Михайлівна)

Кросворд виконала учениця 7-Б класу Жиліна Ярослава.



Тема уроку. УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ
План.
1. Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. 
2. Особливості суспільного життя Русі-України. 
3. Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації.

Спробуйте перевірити свої знання за курс історії України:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7529869
Домашне завдання:

Опрацювати с.231-241, 252.

Комментарии

  1. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  2. Питання загадки це заповнити таблицю? Чи окреме завдання в іншому форматі. Якщо в іншому то як саме виконувати?

    ОтветитьУдалить
  3. Дякую за запитання. Я доповнила формат у завданні

    ОтветитьУдалить
  4. https://www.youtube.com/watch?v=CliriA0CnMA
    Галицько - Волинське князівство

    ОтветитьУдалить
  5. Тести (тема: Монгольське панування)для 7 а,б, в не дійсні я не можу перейти по посиланню

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Аліна, в мене вийшло з першого разу з вашої сторінки. Спробуй так. Це дінамічні схеми. Вони повинні рухатися.
      https://docs.google.com/presentation/d/1LDCUtxdhjwbCMcBpMuflVuf7JYVmSr5-2e2ltVmG_AQ/edit?usp=sharing
      https://docs.google.com/presentation/d/1yyFykyiuqhrzAYqiypH-0VJNbrgaksJre_8qt_nD074/edit?usp=sharing

      Удалить
  6. А де саме і в якому форматі буде проходит тестування?

    ОтветитьУдалить

Отправить комментарий

Популярные сообщения из этого блога

Громадянська освіта. Сталий розвиток.