9 клас

16.03.2020 р.-20.03.2020 р.
9 клас
Історія України
Наддніпрянська Україна в 1907-1914 рр. Аграрна реформа Петра Столипіна та її вплив на Україну. Посилення тиску з боку російської імперської влади на український рух. Прояви ксенофобії та шовінізму. «Справа Бейліса».
1. Опрацювати § 28 (конспект)
Запитання і завдання на с. 238 № 1-4 (у зошиті).

2.* Підготувати питання-загадки про історичних діячів за §§ 25-28.
3. Виконати тести: https://forms.gle/uLnzVRj9GVpXN6aj7


17.03.2020 р.
Тема. Соціально-економічний розвиток західноукраїнських земель на поч. ХХ ст.   Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух.

• Був дуже поширеним. Найбільшого поширення набули кредитно-позикові і споживчі кооперативи;
• центром керівництва кооперативним рухом став «Ревізійний союз українських кооперативів»;
• кооперативи матеріально підтримували дрібних виробників, допомагали зміцнити господарське становлення українських селян, стримували процес обезземелення селян, допомагали їм збувати сільськогосподарську продукцію, сприяли росту національної свідомості

Висновок: у цілому у промисловості українських земель, що перебували в складі Австро-Угорщини, на початку XX ст. намітився значний прогрес. Проте у Східній Україні процес індустріалізації відбувався більш швидкими темпами. Промисловий переворот проходив повільніше і до початку Першої світової війни ще не завершився. Західний регіон, як і вся Україна на початку XX ст., істотно відставав від провідних країн світу. Це стало результатом насамперед грабіжницької антиукраїнської політики Австро-Угорської імперії, збереження численних пережитків через засилля іноземного капіталу.
1. Опрацювати § 30
2. Запитання і завдання на с. 254 № 1-4 (у зошиті у форматі конспекта).

30.03.2020 р.-03.04.2020 р.
Вітаємо з початком ІV чверті 2019-2020 н.р.
Продовжуємо опанування РОЗДІЛУ 6. 
УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ.

Урок узагальнення за розділом  за  планом 31.03.2020 р. Сьогодні остання тема розділу. Дякую тим хто почав готуватися до уроку узагальнення та виконав тести (6 учнів 9 А,Б класів прислали свої відповіді !!!) 

30.03.2020 р. 
Суспільно-політичне життя на  західноукраїнських землях на початку ХХ ст. 
Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. Український політичний і національно-культурний рух у 1907–1914 рр. Реформа виборчої системи в Австро-Угорщині.

Завдання: 
1. Опрацювати § 31
2. Запитання і завдання на с. 264 № 1-3 (у зошиті у форматі конспекта).
3. Завдання на с. 264 №8. За зразком 

Східна Галичина
Питання для порівняння
Українські землі, що перебували під владою Російської імперії




Будь ласка, задавайте запитання та уточнення у коментарях


31.03.2020 р.
Пропоную 9-В перевірити свої знання з теми УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ на поч. ХХ ст. за тестами
https://docs.google.com/forms/d/14QVvbX01bTxnWrQwpznHo3q5QlQsTFTsRpZQviRY_e0/edit?usp=sharing
Будь ласка, напишіть хто заповнив тести без прізвища!!!(1 учень/учениця)
Тести на с.269-271 можна виконати в зошиті у форматі конспекту. Відповіді на 
svin59@gmail.com          або вайбер 0930910591 (Сичова В.О.)
Критерії оцінювання тестів. 15 запитань-24 бала: № 1-8,10 по 1б., № 9,11,13 по 2б., № 12,14,15 - по 3бала.

Шановні учні 9-А та 9-Б класів!
Прошу відповіді на тести (с.269-271) відсилати на пошту за адресою : razd2302@gmail.com  Виконати Д/З можна у зошиті: запишіть повністю запитання та повністю відповіді, зробивши міні-конспект. Присилати можна фото конспектів.


Увага!!!
Дивіться уроки історії. Канали Рада та UA: Культура.
Понеділок та вівторок 4-й урок Історія України.
Четвер -  всесвітня історія.
Теми можуть не співпадати з нашими, але я думаю це буде корисно. Прошу ділитися враженнями в коментарях.


Пропоную 9-В перевірити свої знання з теми УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ на поч. ХХ ст. за тестами
https://docs.google.com/forms/d/14QVvbX01bTxnWrQwpznHo3q5QlQsTFTsRpZQviRY_e0/edit?usp=sharing
Будь ласка, напишіть хто заповнив тести без прізвища!!!(1 учень/учениця)
Тести на с.269-271 можна виконати в зошиті у форматі конспекту. Відповіді на 
svin59@gmail.com          або вайбер 0930910591 (Сичова В.О.)
Критерії оцінювання тестів. 15 запитань-24 бала: № 1-8,10 по 1б., № 9,11,13 по 2б., № 12,14,15 - по 3 бала.

Шановні учні 9-А та 9-Б класів!Прошу відповіді на тести (с.269-271) відсилати на пошту за адресою : razd2302@gmail.com  Виконати Д/З можна у зошиті: запишіть повністю запитання та повністю відповіді, зробивши міні-конспект. Присилати можна фото конспектів.

6.04.2020 р.-10.04.2020 р.
6 квітня за планом ми переходимо до вивчення всесвітньої історії. 
Доброго дня!

Чекаю вражень від телеуроку. Це було корисно повторити питання за розділом УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ В ІІ ПОЛ. ХІХ СТ.
Ми ж закінчили розділ РОЗДІЛУ 6. УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ.

Прошу всіх (9-В) хто ще не прислал відповіді перейти за посиланнями 

Виконати тести: https://forms.gle/uLnzVRj9GVpXN6aj7
та
https://docs.google.com/forms/d/14QVvbX01bTxnWrQwpznHo3q5QlQsTFTsRpZQviRY_e0/edit?usp=sharing
(зверніть увагу, що у тестах по Західній Україні є місце для короткой відповіді)

Виконайте тестові завдання і надішліть відповіді до 10 квітня  або  міні-конспект 
на e-mail:  svin59@gmail.com          на  вайбер        0930910591 (Сичова В.О.)

Нагадую! Основне Д/З для унів  9-А та 9-Б класів: тести на с.269-271! Відповіді  відсилати на пошту за адресою:  razd2302@gmail.com або у 
Viber за номером: 0688400623. Виконати Д/З на більш високу оцінку можна у зошиті: запишіть повністю запитання та повністю відповіді, зробивши міні-конспект. Присилати можна фото конспектів. Поліщук Людмила Веніаминівна.

7 квітня
Переходимо до вивчення всесвітньої історії.
РОЗДІЛ 5. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (КІНЕЦЬ ХVІІІ – ПОЧ. ХХ СТ.)
Зміст навчально-пізнавальної діяльності:
Наука і техніка ХІХ ст.  Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університет як автономна інституція. Поява вищих навчальних закладів технічного профілю. Наукові й технічні досягнення.
Література та мистецтво ХІХ ст.  Зародження масової культури. 
Масове виробництво. Науково-технічна революція зламу ХІХ–ХХ ст. та її вплив на людину й суспільства. Зміни у вигляді міст і сіл. Одяг. Індустріальні та традиційні суспільства. Емансипація.

Для кращого розуміння теми "Наука і техніка ХІХ ст." виконайте навчальний тест за § 23 (с. 202-205) та додатковими джерелами в зошиті.  
Надішліть міні-конспект на e-mail: svin59@gmail.com  або на Viber 0930910591 (Сичова В.О.)
              razd2302@gmail.com або у Viber за номером: 0688400623 (Поліщук Л.В.)

Навчальний  тест: « Розвиток науки і техніки »
1. Який  винахід став ключовим у розвитку техніки наприкінці ХVІІІ – у п. пол. ХІХ ст.
2. Де було збудовано першу залізницю?
3. Хто був винахідником першого парохода?
4. Коли почали виготовляти корпуси суден  з металу?
5. Які винаходи зумовили витіснення вітрильних суден із просторів світового океану?
6. Коли було відкрито Суецький канал?
7.  Що винайшов П’єр Мартен?
8.  Що зумовлювало швидкий розвиток металургії у І пол. ХІХ ст.?
9.  Які нові галузі промисловості з’явилися у І пол. ХІХ ст.?
10. Завдяки чому створили освітлення на вулицях міста?
11. Хто зробив вирішальний крок у створенні фотографії?
12. Дослідження яких конструкторів дало змогу створити телеграф?
13. Винахідником телефону був … . 
14. Чим уславився А. Нобель?
15. Що нового з’явилося у воєнній техніці у І пол. ХІХ ст.?
16. Які зміни відбулися в галузі освіти наприкінці ХVІІІ-ХІХ ст.?
17. Основна відмінність у поглядах ідеалістів та матеріалістів ...
18. Реалізм - 
19. Вкажіть основні здобутки видатних фізиків: І. Ньютона, М. Фарадея, Р. Майєра,
    Д. Джоуля.
20. Яке найбільше досягнення хімії І пол. ХІХ ст.
21. Назвіть творця неевклідової геометрії ?
22. Які головні досягнення біології І пол. ХІХ ст.
23. Як називалася головна праця Ч. Дарвіна?
24. У чому суть гіпотези Ч. Дарвіна?

8 квітня

Дивіться уроки історії. Канали Рада та UA: Культура.
Понеділок та вівторок 4-й урок Історія України.
Четвер -  всесвітня історія.
Теми можуть не співпадати з нашими, але я думаю це буде корисно. Прошу ділитися враженнями в коментарях.

13-17.04.2020 р.
13 квітня
Доброго дня, сідайте будь ласка.
Тести з історії України закрито. Приймаються тільки міні-конспекти.
До кінця тижня всім зробити навчальний тест « Розвиток науки і техніки » (див. вище) 
До 21 квітня виконати творче завдання.
22 квітня переходимо до останньої теми з історії України.
Будь ласка, при виконанні творчого завдання пам'ятаємо про академічну доброчесність. Презентації створюємо самостійно.

Закон України    "Про повну загальну середню освіту " 
Стаття 43. Забезпечення академічної доброчесності у сфері загальної середньої освіти
1. Кожен учасник освітнього процесу зобов’язаний дотримуватися академічної
доброчесності.
2. Система та механізми забезпечення академічної доброчесності в закладах освіти
формуються відповідно до
Закону України "Про освіту" з урахуванням особливостей,
визначених цим Законом.
3. Керівник та інші педагогічні працівники закладу освіти забезпечують дотримання
принципів академічної доброчесності відповідно до своєї компетенції.
4. Порушеннями академічної доброчесності у системі загальної середньої освіти є
академічний плагіат, фабрикація, фальсифікація, списування, обман, хабарництво,
необ’єктивне оцінювання,
що визначені
Законом України "Про освіту", а також такі форми
обману, як:
надання педагогічними працівниками та іншими особами допомоги учням під час
проходження ними підсумкового оцінювання (семестрового та річного), державної
підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання, не передбаченої умовами та/або
процедурами їх проходження;
використання учнем під час контрольних заходів непередбачених допоміжних матеріалів
та/або технічних засобів;
проходження процедури оцінювання результатів навчання замість інших осіб;

необ’єктивне оцінювання компетентностей педагогічних працівників під час атестації чи
сертифікації.

7. За порушення академічної доброчесності до учня може бути застосовано такі види
академічної відповідальності:
1) зауваження;
2) повторне проходження підсумкового оцінювання;
3) повторне проходження державної підсумкової атестації;
4) повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;

5) позбавлення отриманих із порушеннями академічної доброчесності академічної
стипендії, призових місць на учнівських змаганнях, турнірах, олімпіадах, конкурсах.


Культура зарубіжних країн кінця ХІХ – початку ХХ століття         
 (Творчі завдання) Створити презентацію за обраною темою:

1. Як вплинули наукові відкриття кінця ХІХ – початку ХХ століття  на  
   розвиток науки та  техніки кінця ХХ ст.?
2. Який вплив мав технічний прогрес на суспільну думку початку XX ст.?
3. Чи можна вважати вдосконалення військової техніки однією з головних причин І світової війни? Поясніть свою точку зору.         
4. Які нові теми і чому ввели в образотворче мистецтво художники  кінця  
   ХІХ – початку ХХ століття.
5. Який внесок українців у світову культуру кінця ХІХ – початку ХХ століття
6. Які ідеали й моральні цінності лежали в основі художньої культури початку XX ст.? Розкрийте це на прикладах творчості письменників.
7. Які ідеали й моральні цінності лежали в основі художньої культури початку XX ст.? Розкрийте це на прикладах творчості художників.
8. Які ідеали й моральні цінності лежали в основі художньої культури початку XX ст. Розкрийте це на прикладах творчості композиторів.
9. Повсякденне життя людей на початку ХХ ст.
10. В чому значення живописних відкриттів імпресіоністів? Дайте 
   характеристику одному твору.      
11. Як вплинули наукові відкриття кінця ХІХ – початку ХХ століття  на  
життя суспільства кінця ХХ ст.?
12. Прояви взаємодії культур народів Європи, Америки, Азії та Африки.
13. Масова культура як явище. Виконати практичне заняття 5 на с. 211-212 (презентація).
14. Революція в моді. Виконати практичне заняття 5 на с. 212- 214 (презентація).
15.  Нова музика. Виконати практичне заняття 5 на с. 214-216 (презентація).

Увага! Матеріал в презентаціях не пізніше початку І світової війни !

17 квітня
Для кращого розуміння стилів мистецтва я підготувала презентацію. Читайте коментарі до слайдів.
https://drive.google.com/open?id=1My4ldLD2EGo_e1duiz-sTghZIsqfFEl_

21-24 квітня

1.Урок тематичного оцінювання із розділу «Міжнародні відносини (ІІ пол. ХІХ – початок ХХ ст.)» та «Розвиток культури і повсякденне життя (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.)».
Обговорення творчих завдань.
За вашим бажанням буду публіковати роботи на блозі. Можна розміщувати в коментарях. Не забувайте підписувати свої роботи.


РОЗДІЛ 7. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ В СЕРЕДИНІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТ.
(урок узагальнення 19.05)

Тема уроку. Розвиток освіти і науки.
План
1.Урізноманітнення форм і напрямів освіти. 
2. Боротьба за створення українського університету у Львові. 
3. Церковне життя. 
4. Емансипація жінки. 
5. Наукові товариства. 
6. Видатні вчені.
Завдання: 
1. Опрацювати § 33
2. Заповнити таблицю "Видатні науковці України" на с. 275.
3. Додаткове завдання. Укласти історичний портрет мецената, діяча української науки другої половини ХІХ – початку ХХ ст.

Фактори, які  впливали на розвиток української культури другої половини ХІХ ст. 

на розвиток культури
Чинники, що негативно впливали
на розвиток культури
Реформи 60–70-х років (скасування кріпацтва, реформа освіти, земська,
судова, міська реформи), які розширили межі культурно-просвітницької діяльності та створили нові умови для позитивних зрушень у розвитку культури.
Модернізація економіки, розвиток
фабрично-заводського виробництва, завершення промислового перевороту,
розвиток ринкових відносин стимулювали розвиток культури, особливо освіти та науки.
Активна культурно-просвітницька діяльність діячів суспільно-політичного та національно-визвольного рухів
Відсутність власної державності,
антиукраїнська політика російського та австрійського урядів (русифікація, полонізація, мадяризація, понімечення українського населення).
Численні заборони урядів обох імперій (Валуєвський циркуляр, Емський указ, контрреформи 80–90-х років тощо).
Переслідування з боку влади передових діячів української культури, еміграція за кордон частини української інтеліґенції




Освіта


початкові народні училища;
церковнопарафіяльні школи
з-під опіки церкви до світських органів влади
і 29 польських; на Буковині:
2 німецько-угорські;
у Закарпатті: 3 німецько-угорські

Київський політехнічний інститут, Вище гірниче училище в Катеринославі





Презентація "Особливості розвитку культури":

https://drive.google.com/file/d/1hO6jMke73bi1TfdZmLJfo5H7kr_j7IfC/view?usp=sharing

Приклад оформлення джерел

Список використаних джерел
Література:
1. Смолій В. А. Історія України: Підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / В. А. Смолій, В. С. Степанков. – К.: Генеза, 2007. – 224 с.
2. Свідерський Ю. Ю. Історія України: Підруч. для 7 кл. / Ю. Ю. Свідерський, Т. В. Ладиченко, Н. Ю. Романишин. – К.: Грамота, 2007. – 272 с.
3. Гісем О. В. Історія України. 6-9 кл.: шкільні таблиці / О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. – Х.: Ранок, 2013. – 176 с.
Інтернет-ресурси:
1. http://on2.docdat.com/docs/1733/index-8207.html?page

Пропоную до перегляду.
Масова культура як явище. Робота учениці 9-В класу Сажко Олени.

https://drive.google.com/open?id=1-kVwhKR5bTw1XAzn1PC0AglIr6MQdZyb

Будь ласка, чекаю ваших вражень  от презентації в коментарях. Спробуйте перейти по ссилкам джерел.

27-30 квітня
Тема. Українська література, театр, музика в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст..
План
1. Особливості розвитку культурного життя. 
2. Література. 
3. Український професійний театр. Родина Тобілевичів.  
4. Музика.
Домашне завдання
1. Опрацювати § 34
2. Завдання № 1-5 виконати в зошиті. Опрацювання таких завдань - це підготовка до виконання підсумкових тестів за РОЗДІЛОМ "ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ В СЕРЕДИНІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТ." (19.05)

1. Про особливості розвитку культурного життя.
Уривок з листа Михайла Старицького до Івана Франка
     «Від 1863 по 1871 рр. і від 1876 – до 1881 рр. були страшенні утиски і цензурні, і поліцейські, і жандармські: мало не щоденні труси, арешти, тюрми, висилки до Сибіру і навіть шибениці… так при таких обставинах доводилося працювати: і не було де шукати ні правди, ні підмоги, тільки невелике коло українських літераторів та щирої молоді підтримувало мене, іноді чужі люди промовляли слово ласкаве чи ставали попліч життя, а найбільше невгавна жадоба… власної думки.
…До 1872 року було заборонено цілком у Росії наше слово: ми змушені були співати у концертах народні пісні французькою мовою… Отож з 1872 року розрішено було український приватний спектакль: з того часу я взявся й до сцени… Склалося в Києві Товариство сценічних аматорів, і я став на чолі його режисером і постатчиком п’єс… Указом 1876 року українська мова була цілком заборонена…
А з 1881 року знову стала дозволеною, хоч і тяжкими обставинами, рідна сцена, і я з гарячою вірою завзявся постачати до неї, а потім з 1883 року і сам став на чолі трупи, поклавши на її розвиток усю свою спадщину…»
(Турченко Ф. Г., Мороко В. М. Історія України  кін. XVIII — поч. ХХ ст. — К.: Ґенеза, 2000. — С. 270–271)
2. Іван Крип’якевич про історичне значення української літератури
«Ми бачимо, що українське національне відродження ХІХ ст. стало наче справою й питанням літератури, яка зі своїх романтично-народолюбських пелюшок дуже скоро вилилася в стихійну маніфестацію збірної волі нації на вільне життя й державність.
Котляревський здобув для української народної мови громадянські права в слові й друці. Шевченко надихнув українське слово вулканічною силою в невідхильну перемогу Нації. Франко й Леся Українка поглибили й поширили самопочуття повноцінності українця як громадянина світу. Перш аніж у політично-громадському життю, збулася містерія Відродження Нації в літературі, й у тому її історична вага й заслуга…»
Завдання
1. У чому полягала історична заслуга української літератури? Прокоментуйте останнє речення документа.
2. Чому слово нація автор вживає з великої літери? 3. К. Станіславський про українських акторів
«Такі українські актори, як Кропивницький, Заньковецька, Саксаганський, Садовський — блискуча плеяда майстрів української сцени, які ввійшли золотими літерами на скрижалі світового мистецтва й нічим не поступаються знаменитим — Щепкіним, Мочаловим, Соловйовим, Недєліним. Той, хто бачив гру українських акторів, зберіг світлу пам’ять про них на все життя».
(Бойко О. Д. Історія України. — К.: Академія, 2001.— С. 280)
4. «Найпомітнішою постаттю в музичному житті України цієї доби був Микола Лисенко. Намагаючись привернути увагу широкого загалу до життєдайних джерел фольклору, він обробив та опублікував понад 600 народних пісень, своїми теоретичними працями заклав підвалини української музичної фольклористики. 
       Розуміючи масштаби і значення творчості Т. Шевченка для процесу становлення української нації, композитор створив цілий музичний цикл «Музика до «Кобзаря» Т. Шевченка», до якого увійшли понад 80 творів різних жанрів та форм. Скарбницю вітчизняної музики збагатили опери М. Лисенка «Різдвяна ніч», «Утоплена», «Наталка Полтавка», «Тарас Бульба», «Енеїда» та ін.» 
(Бойко О. Д. Історія України. — К.: Академія, 2001. — С. 282)

Тема. Практичне заняття. Історичний портрет на тлі епохи.
Завдання: на основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет мецената, діяча української науки чи мистецтва другої половини ХІХ – початку ХХ ст. (на вибір учня/учениці за § § 33-35)


Як скласти історичний портрет (загальні правила)
1.    Становлення особистості історичного діяча.
1.1.    Характеристика епохи.
1.2.    Біографія історичного діяча (де і коли народився; в яких умовах жив, ріс, виховувався).
2. Особисті якості та риси характеру.
2.1    Формування поглядів.
2.2.   Вплив  особистих якостей  видатної людини та її переконань на практичну діяльність.
3. Найбільш значимі дії, звершення особи.
3.1. Охарактеризуйте суспільні ідеали.
3.2. Назвіть основні справи життя видатної особи, її успіхи та невдачі.
3.3. Укажіть, які прошарки населення підтримували її діяльність, а які ні та чому.
3.4. Якими були наслідки її діяльності:
а) для сучасників;
б) для нащадків.
4. Ваше особисте ставлення до історичного діяча.
4.1. Визначте, які почуття викликає у вас його діяльність.
4.2. Ваше ставлення до засобів та методів його діяльності.

4.3. Дайте свою оцінку його діяльності.
4-8 травня
Тема. Українське образотворче мистецтво та архітектура в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.. 
План.
1. Українська романтична і реалістична школа живопису. 
2. Модерн у малярстві. 
3. Стилізація й модерн в архітектурі. 
Домашне завдання
1. Опрацювати § 35
2. Проаналізувати картину (на вибір) за таким планом:
1. Як називається картина?
2. Хто є її автором? Що ви знаєте про його творчість?
3. До якого жанру живопису відноситься?
4. Опишіть картину:
1) Що на ній зображено (на передньому плані, на задньому, ліворуч, праворуч, чому саме так, а не інакше)?
2) Які художні засоби і кольори використано художником? Чому саме такі?
3) Чиє тут зображення людей? Як вони зображені?
4) Як ви думаєте, яка головна ідея цього твору? Що хотів показати автор?
5) Які думки та почуття викликає у вас ця картина?



О. Д. Бойко про розвиток архітектури
Асєєв Ю. С. про розвиток архітектури в Україні в другій половині ХІХ ст.
«Розвиток капіталістичних відносин в Україні в другій половині ХІХ ст. визначив різкий поворот у забудові міст. Виникають нові типи будівель — палаци змінились багатоповерховими будинками, зводяться заводи і фабрики, торгові і промислові будівлі,
вокзали, банки та інші небачені до того часу будови. Розвиток будівельної техніки і появу залізобетону, нових металевих конструкцій, нових технічних прийомів було викликано завданнями часу і забезпечило можливість подолання будівельних проблем.

Додаткова інформація 
Перелік пам’яток архітектури та образотворчого мистецтва, обов’язкових для розпізнавання
абітурієнтами
  (підготовка до ЗНО)
https://drive.google.com/open?id=1y6Y49MCPUhIefF4PtoLvOKHwDgVRYo_I


Тема уроку.  Повсякденне життя. 
План
1. Зміни в міській та сільській забудові. 
2. Опіка над здоров’ям і медичні служби.
3. Дозвілля, розваги й задоволення культурних запитів.
Домашне завдання
1. Опрацювати с.276-279
2. Повторити § 33- 35

8 травня


Друга світова війна стала найбільш кривавою і жорстокою в історії людства (загинуло від 50 до 85 мільйонів людей). Україна вшановує пам’ять кожного, хто боровся з нацизмом, а також інших жертв війни.

https://youtu.be/FPBQQfLgHJM

12-15 ТРАВНЯ

Тема уроку. Практичне заняття: Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни у світовідчутті людини. 
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть на основі аналізу різних джерел інформації:
• описувати прояви індустріалізації та модернізації суспільного життя на початку ХХ ст.;
• характеризувати основні ознаки повсякденного життя українців на початку ХХ ст.;
• характеризувати й порівнювати прояви і процеси модернізації повсякденного життя населення Наддніпрянської України та західноукраїнських земель між собою, а також з аналогічними загальноєвропейськими й світовими;

• визначати суперечливі процеси модернізації повсякденного життя українців на початку ХХ ст.

Інформація в презентації
https://drive.google.com/open?id=1T3Xx2D7yacPC376a_qEW63jHi3MNXN-p


Завдання 1
• Виділіть головні ознаки міст Наддніпрянської України.
       Населення Черкас за 40 років (1870–1910) збільшилось майже втричі — з 13 914 до 39 649 чол. На початку XX ст. у місті були переважно одноповерхові будинки, часто криті соломою. Тільки центральна частина в районі Соборної площі мала міський вигляд. Тут проживали багаті мешканці, працювали адміністративні заклади, банки, контори. Для панівних верств населення існували декілька закладів культури: міський клуб, два громадських зібрання, комерційні й офіцерське зібрання, два кінотеатри і дві бібліотеки.

Завдання 2
•   Прочитайте текст та дайте відповідь на запитання.
Селянський побут відрізняється патріархальністю. Селянська родина вставала о 4 годині ранку, і до пізнього вечора в будь-яку пору року день був заповнений роботою. За столом хазяїн різав хліб і роздавав усім, першим починав трапезу. Їли зазвичай з однієї миски, по черзі наповнюючи ложки, розмовляти і сміятися заборонялося…
Родини робітників тулилися в так званих квартирах ліжково-комірчиного типу. Вся обстановка комірчини — це дошки для постелі, іноді матрац, стіл, 2–3 табуретки, скриня, декілька кухонних горщиків.
Родини кваліфікованих робітників нерідко мали підсобні господарства (присадибні ділянки, худобу, косовиці), повноціннішим було харчування; вечорами лагодили, шили, майстрували, пекли, читали.
Висококваліфіковані робітники виписували журнали, брали книжки в заводських і земських бібліотеках. Поступово робітники знайомилися із самодіяльним театром, кінематографом, осередками поширення культури ставали народні будинки, недільні школи.
Відсоток освічених серед робітників був значно вищий, ніж серед селянства. Взагалі культурний рівень трудящих був низький.
У дворянських родинах великого значення надавали вихованню дітей. Дворяни своїх дочок віддавали до приватних пансіонів й інститутів шляхетних дівчат, для синів кращою вважалася військова кар’єра.
Запитання
• Які зміни у повсякденному житті відбулись в кінці ХІХ — на початку ХХ ст.?

Завдання 3
• Як ви розумієте нижченаведене висловлювання?
Індустріалізація зробила з людьми ще одну дуже болючу хірургічну операцію без наркозу — вона розділила їх з природою…У новому суспільстві перевагу отримали ті, кого раніше на загал засуджували, — індивідуалісти, непокірні родовим кланам, які прагнули новизни та волі. У цьому світі вже не було звичного розподілу на старших і молодших; відтепер усі були «дорослими»,«повнолітніми».

Завдання 4.
жінки в суспільстві
Що не змінилось у становищі жінки
в суспільстві


На початку свого виникнення робітнича та заробітчанська сім’ї мало чим відрізнялися від селянської. Це значною мірою визначало їх традиційний уклад, який був дуже подібний до батьківських сімей на селі. Проте у внутрішньосімейних стосунках, у розподілі родинних обов’язків, становищі молоді щораз більше були помітні зміни в бік рівноправ’я та незалежності між чоловіком і жінкою, батьками і дітьми.
Уже на початку XX ст. сім’я кадрових робітників істотно відрізнялась від селянської. Кількість дітей у ній була меншою, а ніж у селянській.
  Селянська сім’я залишається доволі замкненою виробничо-споживчою одиницею з дотриманням усіх традиційних культурних звичаїв і обрядів.
За даними Всеросійського перепису населення 1897 р., середні показники чисельності української сім’ї були такі: Харківська губернія — 6,2 особи; Таврійська і Катеринославська— 6,1; Полтавська, Чернігівська, Волинська і Київська — 5,7;
Подільська — 5,2 і Бесарабська — 5,1 особи.
Подібні показники були характерні для Галичини, Буковини, Закарпаття.
  В українців наприкінці XIX ст. були досить демократичні внутрісімейні стосунки, які базувалися на звичаєво-спадковій системі. Про це свідчить майже рівномірний розподіл батьківського майна між усіма членами родини, у тому числі й поміж доньками. Жінка (дружина, донька) нарівні з усіма мала право на особисте майно, яке вона могла придбати за власні гроші.
Незалежність жінки зростала у простих сім’ях, оскільки в них було лише два дорослих робітники. Тут жінка вважалась рівно- правним партнером. Важлива роль жінки відбилася в приказці: «Чоловік за один кут хату тримає, а жінка — за три». Традиція рівноправного становища жінки протягом віків була важливою запорукою міцності української сім’ї. Своєрідність майнових відносин позначалась і на подружніх взаєминах, які в українській родині, як правило, характеризувалися злагодою.
Докорінний злам у суспільних стосунках, поступове завоювання жіночою статтю прав на освіту призвели до появи наприкінці ХІХ ст. (1891–1892) 233 жіночих гімназій Міністерства народної освіти, 31 жіночої гімназії відомства імператриці Марії, 56 приватних жіночих навчальних закладів з курсом гімназій і прогімназій, 30 інститутів, 40 жіночих єпархіальних училищ та інших закладів.
  Кількість дівчат, які в 1889 р. вступили до шкіл Херсонської губернії, виявилася навіть на 2 % більше від кількості хлопців, що розпочали навчання цього ж року.
  Відповідно до перепису 1897 р., грамотність складала 21,1 % (29,3 серед чоловіків і 13,1 % для жінок). До 1914 р. вона досягла лише 27 %.

Домашне завдання дати відповіді на завдання або підготувати презентацію «Вплив процесів модернізації на повсякденне життя та світогляд населення України»

18-22 травня
Тема уроку. Практичне заняття: «Наш край в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.»
Завдання: підготувати план доповіді «Наш край в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.»
за темою "Початок промислової ери" с. 34-42 навчально-методичного посібника "Історія міста Вінниці". 

https://drive.google.com/file/d/1V6mBNRAFeVTY-EgGw651MX0tcyMzGuKM/view?usp=sharing


Як скласти розгорнутий план
1.    Ознайомтесь із змістом параграфа.
2.    Уважно перечитайте його, поміркуйте, на скільки змістових частин варто розподілити текст.
3.    Визначте головну думку змістовних частин та дайте їм заголовки, які відображають цю думку.
4.    Розподіліть опис змістовної частини на окремі елементи (складні частини), виділіть головні слова, розподіліть на підпункти, дайте назву кожному підпункту.
5.    Перечитайте план, пригадайте назву кожної частини та підпункту, співвіднесіть їх із головними словами.
Домашне завдання
1. Повторити § 33-35, підготуватися до тестування за темою «ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ В СЕРЕДИНІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТ.»

Тема уроку. Узагальнення навчальних досягнень із розділу «Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.»
9 - В клас 20.05.20  з 14.00 до 15.00 відбудеться  онлайн - тестування за темою «ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ В СЕРЕДИНІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТ.» (посилання буде на сайті та в групі).
Оцінка за тему складається з оцінок за вчасне та систематичне виконання  домашніх завдань  + результати тестування. 


Домашне завданнявідповіді на тести (с.298-301) у форматі міні-конспекту: запишіть повністю запитання та повністю відповіді.
Шановні учні  9- А, Б класів! 
21.05.20 (четвер) з 14.00 до 15.00 відбувається  онлайн - тестування з предмету «Історія України» за темою «ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ В СЕРЕДИНІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТ.» за посиланням -  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1731691
Оцінка за тему складається з оцінок за вчасне та систематичне виконання  Д/З (основний критерій)  + результати тестування.
   Роботи з Д/З надсилати у Viber за номером - 0688400623 або на пошту за адресою - razd2302@gmail.com (Поліщук Л.В.)


25-29 травня 
Тема уроку. Узагальнення до курсу. Основні  ідеї, здобутки, виклики національного відродження в Україні.
Презентація за посиланням 
https://drive.google.com/file/d/1jkN67qqQ0Z38_oGFkMTzlx2hPOH_BZFF/view?usp=sharing
Визначте свій рівень знань за курс 9 класу, перевірте себе:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9662462

Тема уроку. Узагальнення до курсу. Основні  ідеї, здобутки, виклики «довгого» ХІХ століття
Додатковий матеріал:
https://history.vn.ua/pidruchniki/sshypak-2017-world-history-9-class/34.php
Зверніть увагу на фотографії у матеріалі.

Домашне завдання опрацювати с. 218-223.

Сучасні художники намагаються відображати стилі відомих художників. Спробуйте визначити до якого стилю , до якого відомого художника можна віднести кожний малюнок.
1

2

3

4

5

6

7

8
9
Підказка. Презентація. Не забувайте про коментари до слайдів.
https://drive.google.com/file/d/1My4ldLD2EGo_e1duiz-sTghZIsqfFEl_/view?usp=sharing

Комментарии

  1. ВСЕ ЧИТАЙТЕ ЦЕ ЗАВДАННЯ НА ЯК ВІДПОВІДАЮТЬ МОЮ КРЕДИТУ З ЛЕГІТОВОЇ ТА ДОБРОВОЇ КРЕДИТНОЇ КОМПАНІЇ Мене звуть Керстін Ліс, я шукав кредит, щоб погасити свої борги, усі, кого я зустрів, шахраювали і брали гроші, поки нарешті не зустріли пана, Бенджаміна Брейль Лі Він міг дати мені позику в розмірі 450 000,00 R. Він також допоміг деяким моїм колегам. Я сьогодні говорю як найщасливіша людина у всьому світі, і я сказав собі, що будь-який позикодавець, який рятує мою родину від нашого бідного становища, я скажу ім'я всьому широкому світові, і я так радий сказати, що моя родина повертається назавжди, тому що мені була потрібна позика, щоб почати своє життя на всьому протязі, оскільки я єдина мама з 3 дітьми, і весь світ здавався, що він висить на мені, поки я не мав на увазі, що Бог послав позикодавця, який змінив моє життя і що в моїй родині, БОГ, що побоюється кредитора, містер, Бенджамін, він був Спаситель БОГ, посланий рятувати мою сім'ю, і спочатку я думав, що це стане неможливим, поки я не отримаю позику, і запросив його до своєї сім'ї -Усім учаснику, від якого він не відмовився, і я пораджу будь-кому, хто справді потребує позики, звернутися до пана Бенджаміна Брейля Лі електронною поштою за адресою (lfdsloans@outlook.com), оскільки він є найбільш розуміючим і добрим сердечним кредитором I коли-небудь зустрічалися з турботливим серцем. Він не знає, що я роблю це, поширюючи свою доброзичливість у відношенні до мене, але я вважаю, що я повинен поділитися цим питанням з усіма вами, щоб звільнити себе від аферистів, будьте обачливими з імперсонаторів і зв’яжіться з правильною кредитною компанією. Надішліть нам електронну пошту через: lfdsloans@outlook. com або whatsapp + 1-989-394-3740. .

    ОтветитьУдалить

Отправить комментарий

Популярные сообщения из этого блога

Громадянська освіта. Сталий розвиток.