Основи здоров'я 8 клас

Основи здоров'я для 8-х класів
19.03
Тема: Ризики статевого дозрівання
Опрацювати параграф 16

02.04
Тема: Відмова від небезпечних пропозицій
Опрацювати параграфм 17
Завдання:
Підготуйе повідомлення про ситуації. що загрожують сексуальним насиллям .

09.04
Тема: Протидія сускуальному насиллю
Опрацювати параграф 18
Додаткова інфорація

Віктимна поведінка – це вчинки або дії людини, що так чи інакше провокують заподіяти йому небудь шкоду.
Віктимна поведінка - це заплутане і розмите поняття. Офіційна версія звучить так: схильність суб'єкта до поведінки, що підвищує шанси на вчинення злочину проти нього.
Дуже часто така поведінка є приводом і джерелом конфлікту.
Віктимна поведінка проявляється в певних ситуаціях. Людина починає вести себе зухвало, навіть не підозрюючи про те, що сама притягує до себе небезпеку. Характер небезпеки є поняттям абстрактним. Суть у тому, що різні люди сприймають її по-різному: одні починають боятися при появі навіть незначної небезпеки, інші – залишаються спокійними, навіть тоді, коли ситуація стає надзвичайно напруженою і серйозною.
Також варто відзначити, що хтось сам шукає небезпеку, а хтось усіляко її уникає. Стандартна поведінка одних осіб може здатися віктимною іншим людям.
Основи віктимної поведінки лежать у свідомості. Так чи інакше люди усвідомлюють, що їх модель поведінки суперечить якимось нормам. Також багато чітко розуміють і те, що рано чи пізно може статися велика біда.
При прийнятті рішення про віктимну поведінку людина керується аж ніяк не здоровим глуздом і логікою, а швидкоплинними позивами і емоційними спалахами.
Люди можуть свідомо чи несвідомо провокувати злочинця (потенційного злочинця) на вчинення протиправної дії. Спровокувати можна:
– словами або інтонацією висловлювань;
– жестами, діями, манерами поведінки;
– застосуванням сили.
Також різновидом віктимної поведінки є надмірне занурення в себе: людина не помічає, що відбувається навколо.



,






16.04
Тема: Узагальнення з теми "Соціальне благополуччя"
Початковий рівень
1. 1    Зазначте одне вірне твердження
Статева зрілість настає.
а) із соціальною зрілістю;
б) раніше соціальної зрілості;
в) після настання соціальної зрілості.

2.  2   Вкажіть шлях інфікування ІПСШ.
а) через їжу;
б) через кров;
в) за рукостискання;
г) у разі статевих контактів;
д) повітряно-крапельний.

3.    3 Вкажіть вірне твердження.
Психоактивіні речовини  …
а) сприяють обміну речовин;
б)  приписують людям, що страждають від анорексії;
в) впливають на роботу мозку.


Середній рівень

1.     4Зазначте захворювання, які відносять до венеричних.
а) сифіліс;
б) ангіна;
в) сколіоз;
г) гонорея;
д) кандидоз.

2. 5    Вкажіть кілька варіантів відповіді.
Основні ознаки релігійних сект.
а) навіювання почуття величі;
б) зомбування психіки;
в) справжня віра в Бога;
г) придушення волі підлітка;
д) підпорядкування лідеру секти.

3.    6 Вкажіть твердження, що характеризує фізичну залежність.
а)набута гостра потреба здійснювати якісь дії або вживати якісь речовини;
б) це вчинки або дії людини, які так чи інакше провокують заподіяти їй  шкоду;
в) нескінченна тяга людини до певної діяльності, способу дозвілля.

Достатній рівень
                                            
1.   7  Продовжіть визначення, зазначивши вірне твердження.
Пияцтво – це…
а)надмірне вживання алкогольних напоїв, що призводить до сп’яніння супроводжується порушенням норм поведінки;
б) прогресуюче захворювання, що виникає в разі систематичного вживання спиртних напоїв, специфічно діє на центральну нервову систему і організм  в цілому і супроводжується психічною та фізичною залежністю від них;
в) це постійне або періодичне усвідомлене або неусвідомлене бажання вживати алкогольні напої для зняття психічного напруження і досягнення психічного комфорту.

8.Вкажіть кілька вірних тверджень, що відповідають поданому визначенню.
Віктимна поведінка – це вчинки або дії людини, які так чи інакше провокують заподіяти йому шкоду. Як правило, така поведінка людина використовується для того, щоб:
а)спровокувати злочинця на вчинення певних дій;
б) захистити себе від нападу;
в)створити обстановку вигідну для нападу;
г) попередити агресивну поведінку в колективі;
д) привернути увагу.

Високий рівень

1.     Чому психологічна травма, отримана під час ранніх статевих відносин, може вплинути на подальше життя підлітка?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.     Опишіть вплив на організм наркотичних речовин.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.     Які шляхи інфікування ВІЛ вам відомі? Як проявляється ця хвороба в організмі? Що потрібно зробити людині, щоб спростувати власні підозри.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


23.04
Глава 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі
Тема: Організація дорожнього руху.Мотоцикл і безпека
Опрацювати параграф 19, 20
Виконати завдання на ст. 125
Матеріал до уроку
https://naurok.com.ua/prezentaciya-bezpeka-na-dorogah-15879.html

30.04
Тема:  Проблема чистої води. Проблема чистого повітря.
Опрацювати параграфи 21, 22
Написати реферат на тему: Забруднення навколишнього середовища"

Матеріал до уроку:
:Від перших кроків людства природні умови дуже змінилися.Сучасне виробництво руйнує найтісніші взаємозвязки природніх систем,порушує природну рівновагу.Масштаби нинішнього виробництва такі,що кількість викидів за одиницю часу значно більша,ніж її може нейтралізувати природа.Потерпають від цього всі компоненти природи: грунт,вода,ліс,повітря.
    Тепер уже ніхто не сумнівається в тому,що серед життєво важливих проблем,які стоять перед людством,одними із найважливіших є екологічні проблеми.
    Чи безпечно людині жити у сучасному середовищі? Яке природнє середовище залишимо ми своїм нащадкам?
Вони важливі не лише для кожної людини,але й для світової спільното.Вони стосуються екологічної безпеки.
                                                 
Екологічна безпека-це стан захиженості природнього середовища і життєво важливих інтересів людини від негативного впливу господарської діяльності,природніх та техтогенних Н.С. та їх наслідків.
Екологічні проблеми в кожному регіоні свої.В одних-існують проблеми з питною водою,в інших-проблеми з вивезенням сміття,а ще в інших-автотранспорт,який забруднює повітря,що людям стає важко дихати
37% населення України проживає в екологічно несприятливих умовах,що призводить до зростання захворюваності,але треба знати,якими екологічними чинниками вони зумовлені,і як ці чинники впливають на здоровя.
1)Забруднене повітря:
Висока концентрація шкідливих речовин спричиняє хвороби органів дихання,нирок,печінки,ЦНС,викликає алергії.Чадний газ швидко насичує кров і замість потрібного кисню переноситься до всіх органів,а це призводить до втоми,порушується сон.
2) Забруднена вода:
Уже сьогодні у багатьох регіонах України винекла проблема питної води.
Неякісна питна вода може спричинити захворювання органів травлення,нирок.Купання у забруднених водоймах можуть спричинити інфекційні захворювання –дизентерія,холера.
3)Забруднені грунти:
Продукти,отримані з рослин,які виросли на забруднених грунтах,та з тварин,які поїдали,можуть бути не придатні до вживання,бо поступово отруюють організм.Шкідливі речовини (свинець, сполуки важливих металів, пестициди) накопичуються в організмів і згодом стають причиною різних онкологічних захворювань.
4)Кліматичні умови
При змінах кліматичних умов у людей виникають гіпертонії,серцево –судинних захворювань
Чи можна нині покращити стан довкілля?Що на вашу думку,можна і не обхідно хробити,щоб наше довкілля стало екологічно безпечним?




07.05
Тема:  Закони і правоохоронні органи України. Правова відповідальність неповноолітніх
Опрацювати  параграфи 24-28

Матеріал до уроку:

2.Опрацювати рекомендації до уроку більш детально можна, переглянувши конспект : https://dsryj.blogspot.com

3.Розглянути схеми в підручнику ст.152 – 154, 163 – 164, 170, 174-176
4. Записати в зошит і вивчити терміни: правила, закони, відповідальність, неповнолітні, самооборона, перевищення меж допустимої самооборони, тероризм,


Підготуйте карти памяті за матеріалом параграфів 24 – 28 ( на вибір до одного параграфу)

Підготуйся до уроку узагальнення по розділу «Безпека у побуті і навколишньому середовищі» ( параграфи 19-28)


14.05.
 Контрольна робота з теми "Соціальна складова здоров'я"

(виконуємо на подвійних листочка, фото надсилаємо на електронну пошту
scobeeva1975@gmail.com  або в телеграм 0673961649, роботи підписуємо)


Узагальнюючий урок з теми «Соціальна складова здоров’я»

І рівень
Виберіть одну правильну відповідь.
1. Дружба – це:
а) використання однієї людини іншою задля своєї мети;
б) особистісні стосунки між людьми, обумовлені духовною близькістю, спільністю інтересів;
в) взаємовигідні стосунки двох людей;    г) стосунки між будь-якими знайомими один з одним людьми.
2. Вагітність у дівчаток – підлітків часто обумовлена:
а) легковажним ставленням до власних вчинків;
б) розумінням того, що ця вагітність шкідлива для організму підлітка;                                                            
в) умінням приймати відповідальні рішення;
г) знанням особливостей будови та фізіології організму підлітка.
3. До правоохоронних органів не належить:
а) Конституційний суд України, Прокуратура України; б) Міністерство внутрішніх справ України, Міністерство юстиції; в) Міністерство освіти і науки України; г) Міністерство оборони України.
4. Чого не можна робити при виявленні підозрілого предмета, який може виявитися вибуховим пристроєм?
а) запитати в людей, котрі перебувають поряд, чий це предмет та хто міг його залишити; б) повідомити про знахідку у відділок міліції;
в) торкатися до нього, розгортати, розкривати й пересувати; г) відійти від знахідки подалі й не підпускати до неї інших людей.
5. Яка поведінка буде безпечною, якщо вдома, окрім вас, більше нікого немає?
а) відчиняти двері будь – кому, не питаючи, хто це; б) залишати вхідні двері відчиненими; в) не впускати у квартиру незнайомих людей, не залишати двері відчиненими; г) впускати у квартиру незнайомих людей.
6. Які правила не допоможуть вам уникнути кримінальних ситуацій?
а) завжди повідомляйте батькам про те, куди ви йдете; б) гуляйте на вулиці допізна; в) не погоджуйтеся йти з незнайомими дітьми або дорослими в чужий під’їзд, підвал, на пустирище або в інші безлюдні місця; г) звертайте увагу на незнайомих людей у під’їзді.
7. З якого віку в Україні наступає кримінальна відповідальність неповнолітніх за тяжкі й особливо тяжкі злочини?

а) з 20 років; б) з 18 років; в) з 16 років; г) з 14 років.

8.       Яка поведінка буде безпечною, якщо ви потрапили в перестрілку?
а) стати на повен зріст і спробувати втекти подалі; б) кричати й привертати до себе увагу; в) лягти, роззирнутися, вибрати найближче укриття й пробратися до нього, не зводячись на повен зріст; г) бігати з одного місця в інше.

ІІ рівень

7. Дайте визначення таким поняттям:
Безпека – це …
  Самооборона – це …
  Тероризм – це …
Екологічна безпека – це …
ІІІ рівень

  8.Які основні права дитини містить Конституція?
ІV рівень
9. Складіть і запишіть пам’ятку: “Як уникнути пограбування та шантажу”.


21.05.
Тема: Інформаційна безпека

Матеріал до уроку
Поняття «інформація» сьогодні застосовується дуже широко і різнобічно. Важко знайти таку область знань, де б воно не використовувалося. Величезні інформаційні потоки буквально захлинають. Обсяг наукових знань, за оцінкою фахівців, подвоюється кожні п'ять років.
Інформація – дані про людей, предмети, факти, події, явища і процеси незалежно від форми їхнього представлення.
Інформація – це результат відображення та обробки в людській свідомості різноманіття навколишнього світу, відомостей про предмети, що оточують людину, явища природи, діяльність інших людей.
З такого визначення випливає, що будь-яка інформація може бути важливою. Відомо, що інформація може мати різну форму, зокрема, дані, закладені в комп'ютерах, листи, пам'ятні записи, досьє, формули, креслення, діаграми, моделі продукції і прототипи, дисертації, судові документи тощо.
Як і всякий продукт, інформація має споживачів, що потребують її, і тому має певні споживчі якості, а також має і своїх власників або виробників.
Відповідно до різноманітності інформації, словосполучення "інформаційна безпека" в різних контекстах може мати різний сенс.
Інформаційна безпека – стан захищеності життєво важливих інтересів людини, суспільства і держави, при якому запобігається нанесення шкоди через: неповноту, невчасність та невірогідність інформації, що використовується; негативний інформаційний вплив; негативні наслідки застосування інформаційних технологій; несанкціоноване розповсюдження, використання і порушення цілісності, конфіденційності та доступності інформації.

У сучасному соціумі інформаційна сфера має дві складові: інформаційно-технічну (штучно створений людиною світ техніки, технологій тощо) та інформаційно-психологічну (природний світ живої природи, що включає і саму людину). 
У якості стандартної моделі безпеки часто призводять модель із трьох категорій:
· конфіденційність - стан інформації, при якому доступ до неї здійснюють тільки суб'єкти, що мають на нього право, тобто це захист від несанкціонованого доступу до інформації;
· цілісність - актуальність і несуперечність інформації, її захищеність від руйнування і несанкціонованої зміни;
· доступність - це можливість за прийнятний час одержати необхідну інформаційну послугу, уникнення тимчасового або постійного приховування інформації від користувачів, що отримали права доступу. 

         Спілкування з використанням новітніх засобів комунікації увібрав в себе Інтернет. Всесвітня інформаційна мережа розвивається великими темпами, кількість її учасників постійно зростає. За деякими даними, у мережі зареєстровано близько 1,5 мільярдів сторінок. Інформація в мережі охоплює всі сторони життєдіяльності людини і суспільства. Користувачі довіряють цій формі себе і свою діяльність. Проте досвід роботи в галузі комп'ютерних технологій повний прикладами несумлінного використання ресурсів Інтернет.
Фахівці стверджують, що головна причина проникнення в комп'ютерні мережі - безтурботність і непідготовленість користувачів.
 Інформаційне повідомлення «Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей»
Бурхливий розвиток інформаційних технологій, що розпочався в середині 20 століття, заклав основу формування суспільства взагалі нового типу – інформаційного суспільства. Засоби масової інформації займають у розвитку суспільства особливе місце. Їх вплив на людину починається у самому ранньому віці і продовжується на протязі всього життя. Взагалі, в сучасному світі засоби масової інформації взяли на себе значну функцію з формування свідомості людей, вихованню їх ціннісних орієнтацій, смаків, поглядів, звичок, уподобань.
Незважаючи на бурхливий розвиток засобів комунікацій на початку ХХІ століття, телебачення і сьогодні залишається найбільш масовим та доступним засобом масової інформації.
ЗМІ традиційно впливають на суспільну свідомість та поведінку людей, спонукаючи їх до досягнення тієї чи іншої мети. Все, що ми дізнаємося про наше суспільство та навіть про світ, у якому живемо, ми дізнаємося із ЗМІ, - вважає німецький соціолог Н. Луман. Те, що засоби масової інформації мають величезний вплив на особистість та, дуже часто повністю, формують суспільну думку, - незаперечний факт. Ми щодня отримуємо з преси новини та інформацію, яка на сімдесят відсотків не підлягає перевірці. Ми однозначно не завжди можемо сказати собі «Так, я там був, це правдива інформація», і тому повинні просто приймати такі новини на віру, формуючи свою думку із побаченого або почутого, що, на жаль, не завжди буває вірним та правдивим. Підростаюче покоління формує свої погляди та смаки практично на сто відсотків завдяки журналам, розважальному телебаченню та Інтернету;  дорослі люди, які читають газети та які вважають перегляд щоденних телевізійних новин обов’язковим, дуже великий відсоток інформації, що до них надійшла та яку переробили в розмовах із сім’єю, друзями, колегами, поступово починають вважати власною думкою. Висновок такий – засоби масової інформації та  комунікації формують практично вісімдесят відсотків особистої та суспільної думки.

Домашнє завдання: 


Обов’язкове:
-         опрацювати параграф 28
додаткові (на вибір, за бажанням):
-         написати «Лист однолітку» за поданим початком («Якщо тобі хоча б раз пропонували щось у соціальних мережах, що зашкодило б твоєму здоров’ю, - це говорить про …», «Твої друзі постійно спілкуються онлайн, а ти любиш «живе» спілкування: бути, як усі в компанії, чи проявити силу характеру і стати на бік здорового способу життя, …»);
28.05
Підсумкове узагальнення

Виконати тести за посиланням 

https://naurok.com.ua/test/osnovi-zdorov-ya/klas-8


















Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Громадянська освіта. Сталий розвиток.